Redizajnom proti obezite

Autor: Lenka Sameková | 13.9.2012 o 13:53 | (upravené 13.9.2012 o 18:10) Karma článku: 2,98 | Prečítané:  301x

Ako neabstinujúceho nikdynefajčiara ma vždy fascinoval nápad s vytlačením obrázkov zohyzdených ľudských pľúc, dýchacích trubíc, ústnych a iných dutín na škatuľky cigariet. Poetický zážitok. Pri zrode tejto, na začiatku veľmi nádejnej, myšlienky redukovať závislosť na fajčení však nikto z nás netušil aký opačný efekt takýto redizajn obalu vyčaruje v útrobách našich mozgových závitov. Ale nie o tom som chcela...

 

Dobrovoľne sa hlásim k vyznávačom zdravého životného štýlu, pretože chcem prežiť aspoň jedny Vianoce svojho života so statusom dôchodca a zaplatiť účet za elektrinu zo starobného dôchodku. Preto odmietam požívať outputy fast-foodov vo forme kúskov ochuteného pokazeného pomletého prasaťa v rožkoch, žemliach, bochníkoch, cereálnych bagetách, kaiserkách a čo ja viem akých rôznych druhoch zohriateho pečiva v mikrovlnnej rúre. Rozmohol sa nám tu na Slovensku taký nešvar: rastie túžba po uspokojovaní hladu bravčovými výrobkami typu tlačenka, jaternice (alebo ak chcete húrky), slanina, klobásy, salámy, paštéty a mohla by som pokračovať ďalej. Určite ste sa s nimi nejedenkrát vo svojom živote stretli. Na celej záležitosti ma mrzí jedno. S hladom narastá nielen túžba, ale aj niektoré partie ľudského tela, predovšetkým tie brušné, sedacie, stehenné a iné. Na detských ihriskách je čoraz častejšie vídavať takzvanú generáciu 2B. Ide o deti s dvojitou bradou. Zavalitým chlapcom rastú prsia rýchlejšie ako dievčatám v puberte a dievčatá sa začínajú zaoblovať ešte pred pubertou. Celý ten rokmi zaužívaný kolobeh života, zaznamenaný v učebniciach prírodopisu, nadobúda iné rozmery. Preto ma v súvislosti s ideou odradiť spotrebiteľov od nákupu hrôzostrašnými obrázkami, t.j. podobou, akú môže nadobudnúť telo konzumenta po spotrebe daného výrobku, napadlo obaliť produkty práve takýmito výstražnými symbolmi. Pupkatý, po ušné laloky zamastený ujo z Horných Kľačian majestátne sa vypínajúci na hrboľatom teréne bravčovej salámy alebo kypré krivky krochkajúcej si Kornélie na krku kľukatej klobásy. Očakávaný efekt? Pravdepodobne rovnaký ako v prípade cigariet. Na ihriskách by sa nám 2B generácia rozrástla na 3B generáciu a konfekčné čísla s nikdy nekončiacim X, ako napr. XXXXXL by boli doplnené novým označením Y.

Z uvedeného logicky vyplýva, že na to treba ísť inak. Chrbát jaterníc odieť trebárs do obalu s polonahou podváhou trpiacou modelkou. Pozor si treba dávať na prudko predajné symboly gorila, Hannah Montana a Martinka z Turca. Alebo jednoducho neprebaľovať, nepribližovať sa, neprivoniavať, nekupovať a hlavne – nežrať!

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.


Už ste čítali?